لحظه به لحظه با مذاکرات هسته‌ای ایران در ژنو - روز سوم

لحظه به لحظه با مذاکرات هسته‌ای ایران در ژنو - روز سوم

  1.  
     

     

    خبرگزاری اینترفاکس ر.سیخ به نقل از منابعی در روسیه گفته است که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه این کشور ابراز امیدوار کرده که امروز نشستی با حضور همه وزرای خارجه حاضر در ژنو برگزار شود.

  2.  
     

    مذاکرات هسته‌ای ایران در ژنو؛ نظرات شما

    دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران آغاز شده است. پیش‌بینی شما از نتایج این دور از مذاکرات هسته‌ای چیست؟ آیا فکر می‌کنید توافق قابل توجهی در ژنو حاصل خواهد شد؟
  3.  
     

    سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز وارد هتل اینترکنتینانتال شد تا به مذاکرات جاری بپیوندند.

  4.  
     

    محمدحسن ابوترابی‌فرد، نائب رییس مجلس ایران، گفته مذاکره‌کنندگان هسته‌ای ایران از پشتیبانی مجلس و رهبر ایران برخوردار هستند.

  5.  
     

    لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه به رادیو فرانس اینتر گفته است: "طرحی مقدماتی در میان است که ما آن را قبول نخواهیم کرد. من هیچ اطمینانی ندارم که بتوانیم مساله را فیصله دهیم."

     

  6.  
     

    روزنامه کیهان در تیتر یک خود توافق ایران و غرب در ژنو را "سراب بزرگ هسته‌ای" خوانده است.

  7.  
     

    ویلیام هیگ، وزیر خارجه بریتانیا، به خبرنگاران گفته است که مذاکرات با ایران "پیشرفت بسیار خوبی" داشته است، با این حال هنوز مسائل مهمی باقی مانده‌‌اند که باید حل بشوند و "هنوز خیلی زود است که بگوییم امروز به یک نتیجه موفقیت‌آمیز دست می‌یابیم."

  8.  
     

    خبرگزاری فارس می‌گوید نشست سه‌جانبه محمدجواد ظریف، جان کری و کاترین اشتون "به دلیل مشورت با کشورهای متبوع" فعلا به تعویق افتاده است.

  9.  
     

    صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران، در سرمقاله امروز روزنامه شرق به حصول توافقی تاریخی بین ایران و غرب ابراز امیدواری کرده است.

  10.  
     

    اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری ایران درباره روند برگزاری نشست ایران با کشورهای 1+5 گفت: "قطعا تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان با تهران در ارتباط هستند."

  11.  
     

    خبرگزاری ایرنا می‌گوید که محمدجواد ظریف و گیدو وستروله، وزرای خارجه ایران و آلمان امروز در ژنو با یکدیگر ملاقات کرده‌اند.

     

  12.  
     

    خبرگزاری مهر می‌گوید بازار سکه و ارز امروز شنبه به مذاکرات ژنو واکنش نشان داده و نرخ دلار به زیر سه هزار تومان برگشته است.

  13.  
     

    آقای باهنر گفته که اگر غربی‌ها آماده باشند که در یک بازی برد ـ برد شرکت کنند، ایران نیز آماده‌ است تا این بازی را به بازی برد ـ برد تبدیل کند

  14.  
     

    محمدرضا باهنر، نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی بر حمایت از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تاکید کرده و گفته است که خبرهای خوشی از ژنو به گوش می‌رسد

  15.  
     

    حسین شیخ الاسلام معاون امور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گفته است که مذاکرات ژنو در باره برنامه هسته‌ای است و ارتباطی با روابط دو جانبه ایران و آمریکا ندارد

  16.  
     

    طرفین در باره توافق نهایی در این مذاکرات ابراز خوشبینی کرده‌اند.

  17.  
     

    مذاکرات امروز در سطح وزیران امور خارجه خواهد بود. البته هنوز حضور چین در این مذاکرات در سطح وزیر امور خارجه مشخص نیست

  18.  
     

    سومین روز از مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ متشکل از پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد و آلمان امروز، شنبه ۱۸ آبان (۹ نوامبر) انجام می‌شود.

سومین روز مذاکرات

 
  • روز گذشته، جمعه هشتم نوامبر، هفده آبان دومین روز مذاکرات ایران و ۱+۵ در ژنو برگزار شد.وزرای خارجه آمریکا، فرانسه، بریتانیا و آلمان برای پیوستن به مذاکرات عازم ژنو شدند و دیپلما‌ت‌ها اظهار امیدواری کرده‌اند که امکان توافق وجود دارد.
  • گفته شده که امروز وزیر خارجه روسیه و یک مقام ارشد چینی هم به مذاکرات خواهند پیوست.
  • نخستین روز اجلاس هسته‌ای ژنو با ابراز امیدواری محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به پیشرفت مذاکرات پایان یافت.
  • مایکل مان، سخنگوی کاترین اشتون، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجه گفت که مذاکره به خوبی آغاز شده اما تمامی طرف‌ها توافق کرده‌اند از افشای جزئیات مذاکرات خودداری ورزند.
  • این دومین دور مذاکرات ایران و ۱+۵ پس از ریاست جمهوری حسن روحانی است.
  • دور اول ۲۳ و ۲۴ مهر در ژنو انجام شد و در فضایی مثبت به پایان رسید. ایران پیشنهاد جدیدی ارائه داد.
  • در پایان دور اول بیانیه مشترکی منتشر شد و قرار شد کارشناسان دو طرف پیش از نشست بعدی، ملاقات داشته باشند تا "به موارد اختلاف بپردازند و گام‌های عملی را طراحی کنند."

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در شنبه 18 آبان 1392برچسب:,ساعت 14:46 توسط savalan| |

کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
www.sharghi.net & www.kafkon.com & www.naztarin.com